CAGE John Milton
(Los Angeles 1912 - New York 1992)
Notations
Luogo: New York
Editore: Something Else Press
Stampatore: senza indicazione dello stampatore
Anno: 1969
Legatura: legatura editoriale in tela
Dimensioni: 22x22,5 cm.
Pagine: pp. 316 n.n.
Descrizione: esemplare mancante della sovraccopertina con titolo sovrastampato in nero. Presentazione e a cura di John Cage, in collaborazione con Alison Knowles. Volume interamente illustrato con riproduzioni in fac-simile di composizioni poetiche e partiture musicali manoscritte depositate alla Foundation for Contemporary Performance Arts. Esemplare nella tiratura di 3034 esemplari rilegati. Prima edizione.
Bibliografia: Peter Frank, «Something Else Press. An annotaded bibliography», s.l., McPherson & Company, 1983: pag. 31; Archivio della Fondazione Luigi Bonotto: Code n. FX1001; Giorgio Maffei - Fabio Carboni, «Sound pages. John Cage's publications», Foligno, Edizioni Viaindustrae / Die Schachtel, 2012, pp. 42-43
Prezzo: € 150ORDINA / ORDER
La prima edizione fu pubblicata in due tirature: la prima di 3034 esemplari con copertina rigida e sovraccopertina trasparente sovrascritta, la seconda di 4018 esemplari in brossura. A queste seguì una seconda edizione di 3000 copie in brossura.
John Cage dichiara nell’introduzione che il testo del libro è il risultato di un processo di selezione simile a quello impiegato per consultare l’I-Ching.
"This book illustrates a collection of music manuscripts which was made in recent years to benefit the Foundation for Contemporary Parformance Arts. The collection was determinated by circumstances rather than any process of selection. Thus it shows the many directions in which music notations is now going. The manuscripts are not arranged according to kinds of music, but alphabetically according to the conmposer's name. No explanatory information is given. The text for the book is the result of a process employng I-Ching chance operations. These determinated how many words regarding his work were to be written by or about which of two hundred and sixty-nine composers. Where these passages (never more than sixty-four words, sometimes only one) have been especially written for this book, they are preceded by a paragraph sign and followed by the author's name" (dalla prefazione).
Opere e composizioni di Eric Andersen, Robert Filliou, Ay-O, Luciano Berio, Pierre Boulez, Paul Bowles, George Brecht, Stanley Brown, Sylvano Bussotti, John Cage, Giuseppe Chiari, Henning Christiansen, Philip Corner, Josè E. Cortes, Manuel Cortes, Ramiro Cortes, Luigi Dallapiccola, Franco Evangelisti, Morton Feldman, Ken Friedman, Franco Donatoni, Al Hansen, Bici Hendricks, Geoff Hendricks, Juan Hidalgo, Dick Higgins, Ray Johnson, Joe Jones, Mauricio Kagel, Allan Kaprow, Bengt Af Klintberg, Milan Knizak, Alison Knowles, Arthur Koepke, Takeisha Kosugi, Jackson Mac Low, Walter Marchetti, Tomas Marco, Max Neuhaus, Yoko Ono, Nam June Paik, Benjamin Patterson, Robert Watts, Terry Riley, Diter Rot, Jerome Rothenberg, Tomas Schmit, Carolee Schneemann, Gianni Emilio Simonetti («ANalyse du vir.age» 1967), Karlheinz Stockhausen, Igor Stravinsky, Eric Satie, Yugi Takahashi, Wolf Vostell, David Tudor, Edgard Varese, Emmett Williams, La Monte Young e molti altri.
- Prima edizione, tiratura in brossura: non disponibile.
- Seconda edizione: non disponibile.
John Cage dichiara nell’introduzione che il testo del libro è il risultato di un processo di selezione simile a quello impiegato per consultare l’I-Ching.
"This book illustrates a collection of music manuscripts which was made in recent years to benefit the Foundation for Contemporary Parformance Arts. The collection was determinated by circumstances rather than any process of selection. Thus it shows the many directions in which music notations is now going. The manuscripts are not arranged according to kinds of music, but alphabetically according to the conmposer's name. No explanatory information is given. The text for the book is the result of a process employng I-Ching chance operations. These determinated how many words regarding his work were to be written by or about which of two hundred and sixty-nine composers. Where these passages (never more than sixty-four words, sometimes only one) have been especially written for this book, they are preceded by a paragraph sign and followed by the author's name" (dalla prefazione).
Opere e composizioni di Eric Andersen, Robert Filliou, Ay-O, Luciano Berio, Pierre Boulez, Paul Bowles, George Brecht, Stanley Brown, Sylvano Bussotti, John Cage, Giuseppe Chiari, Henning Christiansen, Philip Corner, Josè E. Cortes, Manuel Cortes, Ramiro Cortes, Luigi Dallapiccola, Franco Evangelisti, Morton Feldman, Ken Friedman, Franco Donatoni, Al Hansen, Bici Hendricks, Geoff Hendricks, Juan Hidalgo, Dick Higgins, Ray Johnson, Joe Jones, Mauricio Kagel, Allan Kaprow, Bengt Af Klintberg, Milan Knizak, Alison Knowles, Arthur Koepke, Takeisha Kosugi, Jackson Mac Low, Walter Marchetti, Tomas Marco, Max Neuhaus, Yoko Ono, Nam June Paik, Benjamin Patterson, Robert Watts, Terry Riley, Diter Rot, Jerome Rothenberg, Tomas Schmit, Carolee Schneemann, Gianni Emilio Simonetti («ANalyse du vir.age» 1967), Karlheinz Stockhausen, Igor Stravinsky, Eric Satie, Yugi Takahashi, Wolf Vostell, David Tudor, Edgard Varese, Emmett Williams, La Monte Young e molti altri.
- Prima edizione, tiratura in brossura: non disponibile.
- Seconda edizione: non disponibile.